Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Dinsdag 25 februari 2020

Goed, beter, best: klantonderzoek helpt ons vooruit

Wanneer u ons benadert voor advies over risicobeheer, verzekeren of pensioen, dan wordt u te woord gestaan door vakmensen. Iemand die weet waar hij of zij over praat, met u meedenkt en met een heldere oplossing komt. Want bij VMD Koster werken ruim 70 mensen die het leuk vinden om klanten te adviseren over deze onderwerpen en die daar ook goed in zijn. Maar om dat zo te houden, moeten wij investeren. In vakkennis, goed geautomatiseerde processen en klantgerichtheid. Want wat goed is, willen wij beter maken en we zijn pas tevreden als we de beste service bieden.

Klantgericht werken

Klantgerichtheid is een belangrijke eigenschap voor onze medewerkers. De klant staat op de eerste plaats. Dat is zo en dat moet zo blijven. Om dit echt waar te maken, hebben we de input van onze klanten nodig. Waar blinken we in uit en wat kunnen we verbeteren? Vanaf nu meten we dit gestructureerd. Aan de hand van korte vragen meten wij hoe het contact met de medewerker van VMD Koster was.

NPS en CES

Ook vragen we naar de NPS (zou u ons aanbevelen) en CES (is het eenvoudig om uw verzoek af te handelen). Dit levert scores op die veel vertellen over hoe we er voor staan. Zeker in combinatie met de toelichting die we van veel klanten krijgen op de gegeven beoordelingen.

Van goed, naar beter, naar best

We zijn nu een maand bezig met het klantonderzoek. We kijken naar de resultaten als geheel, maar iedere individuele beoordeling krijgt de aandacht. Als iemand ontevreden is, kijken we direct hoe we dit op kunnen lossen en of we in de toekomst de ontevredenheid kunnen voorkomen. Als iemand tevreden is, kijken we hoe we ervoor zorgen dat hij of zij tevreden blijft. En hier geldt: we willen van goed, naar beter, naar best.

Op de pagina over het klantonderzoek gaan wij u op de hoogte van verbeteringen in onze processen die voortkomen uit het klantonderzoek. Maar als u nu al meer wilt weten, een verbeterpunt ziet of een compliment wilt geven, laat het ons weten. Wij vinden het leuk en leerzaam om uw ervaring te horen! 

Klantonderzoek VMD Koster