Menu
  • en_EN, us_EN
  • nl_NL

Verzekeraar aanspreekpunt klachten over zorgnota

donderdag 17 juli 2014

Verzekeraar aanspreekpunt bij klachten over zorgnota Minister Schippers (Volksgezondheid, Welzijn & Sport) heeft aangegeven dat de verzekeraar het aanspreekpunt moet worden voor verzekerden bij vragen over de zorgnota. Hierover worden binnenkort afspraken gemaakt.

Tot nu toe was er onduidelijkheid omdat nog niet overal eenduidig omgegaan met het ontvangen en verwerken van vragen en klachten van patiënten/verzekerden over de zorgnota. Om die reden hebben de koepels van verzekeraars en ziekenhuizen afspraken gemaakt over de afhandeling van vragen en klachten en wie hier op welk moment voor verantwoordelijk is, zodat patiënten en verzekerden hier snel in geholpen worden. Uitgangspunt in de afspraken is dat de verzekeraar het aanspreekpunt voor verzekerden is, wanneer zij vragen hebben over hun zorgnota. De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ) kan binnen die taakverdeling ingeroepen worden wanneer verzekerde en verzekeraar er onverhoopt toch niet uitkomen.

Bron: AMweb.nl, 16 juli 2014


Opmerking van KOSTER
Door in te loggen op uw persoonlijke Extranet vindt u alle informatie over uw persoonlijke zorgverzekering. Voor advies over uw zorgverzekering kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met onze adviseurs via . Abboneer u met behulp van op onze digitale nieuwsbrief iNews om altijd op de hoogte te van het laatste nieuws over uw verzekeringen.