Menu
  • en_EN, us_EN
  • nl_NL

Nederlandse reiziger actief en financieel slim

dinsdag 17 maart 2015

De gemiddelde Nederlander maakt vooral actieve vakanties en doet dat op een financieel slimme manier. Hij geeft alleen geld uit aan wat nuttig is en zoekt naar goedkopere, alternatieve aanbiedingen. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder vakantiegangers uit elf landen.

De nieuwe vakantieganger is vooral bekwamer geworden. Waar de vakantieganger in het verleden nog wat onzeker op pad ging, is die mede door het internet veel vaardiger en bekwamer geworden. De nieuwe toerist wil in prijs en kwaliteit de beste deal maken, maar ook een zo intens mogelijke reiservaring opdoen en alert zijn op veiligheid.

Bij een vergelijking van reizigers uit de elf verschillende landen wordt duidelijk dat de Duitsers, Britten en Spanjaarden vooral bezig zijn de vakantie niet te laten mislukken en laat de Nederlander de angst daarvoor juist los. Nederlanders zoeken weliswaar vooraf uit wat zij voor de beste prijs kunnen krijgen, maar gaan dan vol zelfvertrouwen die actieve trip maken. Aan de ene kant hebben Nederlanders en Amerikanen met elkaar gemeen dat ze vooraf hun vakantiegeld zo slim mogelijk inzetten, maar aan de andere kant zijn Amerikanen wel weer wat stressvoller tijdens hun trip. Het actieve hebben de Nederlanders gemeen met de Chinezen en Fransen, al hebben Fransen ook wel een hang naar comfort, net als de Oostenrijkers en de Polen.

Bron: Allianz Global Assistance, 17 maart 2015